No 16. septembra sāks atņemt vadītāja apliecības par braukšanu bez jakas: autovadītājus sagaida jauns pārsteigums – kurā valstī

Ceļu likumsargi ir sagatavojuši sava veida “dāvanu” autovadītājiem, kas var viņus mulsināt uz ceļa. Ceļu likumsargu darbinieki rūpīgi izvērtēs transportlīdzekļu vadītāju izskatu, un pat virsdrēbju trūkums var novest pie autovadītāja apliecības konfiskācijas.

Pēc analītiķu domām, plaša mēroga pārbaudes lielākajā daļā federālo subjektu sāksies 16. septembrī. Ceļu likumsarga darbinieku uzdevums ir identificēt maksimālu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpēju skaitu, jo šie autovadītāji visbiežāk provocē nopietnus ceļu satiksmes negadījumus. Līdz ar to ceļu likumsargu darbinieki plāno pēc iespējas vairāk atstādināt viņus no dalības satiksmē.

Tuvākajā nākotnē prioritāra uzmanība tiks pievērsta tiem, kas vada automašīnu grādīgo dzērienu ietekmē. Bieži vien šādiem autovadītājiem ir raksturīgas pazīmes, tostarp viņu izskats. Piemēram, inspektori pievērsīs uzmanību apģērbam: karstā laikā daudzi cilvēki brauc viegli ģērbušies, bet vakarā kļūst auksti, un autovadītāji parasti uzvelk jakas vai džemperus.

Bet kāpēc tā?

Eksperti arī norāda, ka grādīgo dzērienu šoferiem ir paplašināti asinsvadi, kas padara automašīnu pārāk karstu. Viņi cenšas atvēsināties, atverot logu vai valkājot minimālu apģērbu, piemēram, T-kreklu. Tieši šīs detaļas var izraisīt likumsargu interesi. Ja pārbaude apstiprinās bažas, vadītājam tiks atņemtas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz laiku līdz diviem gadiem un uzlikts naudas sods. Šis gaidāms Krievijā un vairākās citās Austrumeiropas valstīs.

Iedomājieties vienu no pazīstamākajām situācijām jebkuram autovadītājam: agrs rīts, sastrēgumi, automašīnu straume, jūs steidzaties uz darbu vai mājām pēc saspringtas dienas. Viss apkārt ir pazīstams: jūsu maršruti, krustojumi, ceļa zīmes, pazīstamas sejas autobusu pieturās, un pēkšņi – ceļa malā parādās ceļu likumsarga inspektors. Viņš stāv malā, neizrādot lielu aktivitāti, bet ar paceltu zizli rokā.

Skaists vīrietis, nopelna pienācīgu naudu, bet sievietes viņu joprojām pamet: kāds ir iemesls

Kādam sirds sažņaudzās: “Tiešām, man?” Citi ir pārliecināti: ja jūs acīmredzami nepamājāt ar roku, varat braukt tālāk. Un lielākā daļa tieši tā arī dara: viņi brauc garām, nesamazinot ātrumu, un pēc dažām dienām saņem nepatīkamas ziņas – “laimes vēstuli” ar negaidīti lielu sodu. Visnepatīkamākais ir tas, ka jūs joprojām nesaprotat, par ko tieši jūs sodāt, jo jūs neesat izdarījis neko sliktu.

Jauns likums: kad viena inspektora žesta rezultātā rodas nopietni draudi jūsu budžetam

Šodien satiksmes situācija ir mainījusies — un ne par labu autovadītājam. Piemēram, Krievijā un blakus valstīs dome pieņēma grozījumus, kas radikāli maina spēles noteikumus: tagad sods par atteikšanos apstāties pēc likumsarga pieprasījuma ir palielinājies gandrīz divdesmit reizes. Ja iepriekš daudzi šo pantu uztvēra kā formalitāti — piemēram, nepamanīja, nesaprata, pabrauca garām —, tagad pat minimāla neuzmanība var izraisīt lielus finansiālus zaudējumus un tiesību atņemšanu. Nav nepieciešams apzināti ignorēt inspektoru: pietiek ar to, ka automašīna neapstājas, un protokolā parādās atbilstoša atzīme — nodomam nav nozīmes.

Lasi vēl: Izskan pirmā informācija, kad sagaidīsim Latvijā pirmo salnu: ”Tā pārsteigs mūs nesagatavotus”

Šajā sistēmā inspektoram nav pienākuma skaidrot savu rīcību, ar acīmredzamu žestu izsaukt jūs ceļa malā vai panākt automašīnu ar sirēnu. Neapstāšanās fakts tiek fiksēts jebkādā veidā — videoierakstā, ar videoreģistratoru, pat ar mobilo automātisko ierakstīšanas sistēmu. Tas arī viss: sods ir neizbēgams, un izmeklēšana notiek bez jūsu klātbūtnes.

Kā izmainījušās pārtikas cenas Rimi 5 gadu laikā – salīdzinām cenas 2020.gadā un šodien

Tomēr tagad par pašu būtiskāko..

Turpinājumu lasiet nākošajā lapā

 

Pierādījumi tagad ir tikai tehnoloģijas: cik viegli ir kļūt par pārkāpēju “uz papīra”

Iepriekš autovadītājam bija iespēja paskaidrot: inspektors varēja saprast situāciju, aprobežoties ar brīdinājumu vai vienkārši ļaut viņam braukt mierā. Šodien realitāte ir citāda: ja pats fakts tiek ierakstīts, jūsu notikumu versijai gandrīz nav svara. Kamera ir galvenais liecinieks. Ierakstu no jebkuras ierīces tiesa vai pārbaude var pieņemt kā pierādījumu, un bieži vien tas ir izšķirošais arguments. Pat ja jūs neredzējāt inspektoru, jūs novērsa telefona zvans vai mūzika, vai arī tajā brīdī vienkārši lija lietus – visa atbildība joprojām gulstas uz jums.

Tas padara pašu reģistrācijas procedūru pēc iespējas formalizētāku: ja tiek fiksēts pārkāpums, tiek sastādīts protokols, nosūtīts naudas sods, dialoga nav. Šeit pieaug iekšējā spriedze starp autovadītājiem un inspektoriem: visi baidās kļūt par formālas pieejas upuriem.

Otrais pārkāpums: vadītāja apliecības zaudēšana un risks ikdienas dzīvei

Ja iepriekš formālu pārkāpumu varēja “izdzīvot”, tad atkārtota neapstāšanās pēc inspektora pieprasījuma kļūst par īstu katastrofu vadītājam. Otrā epizode – un jūs automātiski zaudējat vadītāja apliecību uz sešiem mēnešiem. Tās nav tikai neērtības – tas ir tiešs drauds darbam, ģimenei, ienākumiem. Īpaši tiem, kuru profesija ir saistīta ar pastāvīgiem ceļojumiem, komandējumiem, kravu pārvadājumiem.

Briesmas visiem: pat pieredzējuši autovadītāji ir pakļauti riskam

Jaunie noteikumi skar ne tikai ļaunprātīgus pārkāpējus, bet arī visvērīgākos autovadītājus. Inspektoram nav pienākuma dot skaidru, acīmredzamu signālu: dažreiz tas var būt tikai nedaudz pacelts zizlis, žests pāri automašīnu plūsmai vai pat rokas kustība uz reklāmas banera fona. Noguris, iegrimis domās, novērsts sarunā ar pasažieri vai skatoties spoguļos – jūs jau riskējat palaist garām signālu. Neviens nav pasargāts, jo situācijas, kad žestu var interpretēt divējādi, rodas regulāri.

Lasi vēl: “Pilnīga bloķēšana no 17. septembra”: WhatsApp pieņēma jaunu lēmumu visiem lietotājiem

Ir kļuvis vieglāk nekā jebkad agrāk fiksēt savu kļūdu: kameras darbojas katrā krustojumā, patruļmašīnās, inspektoru krūšu ierīcēs. Pat otrā inspektora liecība var kļūt par pamatu naudas sodam.